Початок подорожі


Подивіться на глобус.


Неозорі водні простори займають понад дві третини поверхні земної кулі. Не дивно, що людина в найвіддаленіші часи прагнула подолати водні перешкоди. Першими засобами для цього були, по всій ймовірності, примітивні плоти, які існували вже в кам'яному віці.

Історія суднобудування і судноплавства нараховує близько 8 тисяч років, що відповідає епосі неоліту (близько 8-3 тисячоліть до н. е.). Саме цей вік приписують челну, знайденому в затоці Лютий-оф-Форт в Шотландії. З плином часу і з подальшим розвитком продуктивних сил човни ставали кращими і надійнішими. До сих пір наука не може ствердно сказати, в якій країні зародилося суднобудування і де вперше вийшов чоловік в море.



Суднобудування – досить специфічна галузь промисловості, що займається будівлею суден всіх типів і призначень. Сучасне судно - дуже складний виріб. Так, наприклад, в атомному підводному човні налічується мільйон металевих деталей.



Ви неодноразово спостерігали, під час лабораторних робіт, що кинутий у воду металевий предмет відразу тоне, а деревина плаває. Виникає питання: чому?
Тіло спливає в рідині або плаває на поверхні рідини, якщо густина тіла є меншою за густину рідини – скажете ви. Тоді метал не є придатним для виготовлення плавучого засобу: густина, наприклад сталі, набагато більша від густини води, тому сталева пластинка у воді тоне. Але якщо з пластинки зробити човник і покласти його на поверхню води, він плаватиме . Чому? Яким шляхом йшло людство від античності до сучасності у суднобудуванні?

Щоб дізнатись відповідь на ці питання, пропоную здійснити захоплюючу мандрівку та дізнатися як люди будували кораблі. Тож сміливо вирушаємо назустріч цікавому і невідомому.

За кожне правильно виконане завдання крім набраних балів ви отримаєте золоті монети – справжній скарб!



Рушаємо!
Успіхів всім учасникам!
А перше завдання вже чекає на вас!


Перше випробування